الثلاثاء، 27 أغسطس 2024

البوستر للشريط السينمائي المنتظر Ballerina من بطولة John Wick





بعد العرض، مصادر داخلية أشارت إلى أن الفيلم لاقى إشادة واسعة. استنادًا إلى ردود الفعل اللي جت من العرض التجريبي، تمت الإشارة إلى أن أداء آنا دي أرماس في باليرينا بأنه.
بوستر فيلم ballerina


وأشاروا كمان إلى أن الفيلم هيبقى أول دور رئيسي لآنا دي أرماس في فيلم ضخم، ودي حاجة كبير ليها بعد ما بقت واحدة من المرشحين لجائزة الأوسكار.

دي القصة المختصرة لفيلم باليرينا:

"راقصة قاتلة اسمها روني (آنا دي أرماس) بتدور على الانتقام لمقتل عيلتها. أحداث الفيلم بتحصل بين الجزء التالت والرابع من سلسلة جون ويك."


الفيلم من إخراج Len Wiseman وتأليف شاي هاتن، Michael Finch، وEmerald Fennell، وهو الفيلم الثاني المنبثق عن سلسلة John Wick. تدور الأحداث بين "جون ويك: الفصل الثالث - بارابيلوم" (2019) و"جون ويك: الفصل الرابع" (2023).```



في مقابلة مؤخرًا مع ScreenRant، منتج الفيلم باسيلي إيوانيك أوضح إزاي فيلم "Ballerina" تطور بمساهمة الكاتبة والمخرجة إميرالد فينيل، اللي قدمت أفلام مثل "Promising Young Woman" و"Saltburn".


إيوانيك قال: "نعم، بص، إحنا استعنا بـ إميرالد. أعتقد إن Shay Hatten كتب نص رائع، صح؟ نص بالفعل رائع. إنه كاتب موهوب. هذا أول نص كتبه في حياته. كتبه وهو في حوالي الثانية والعشرين من عمره. مش عارف إذا كنت قابلته سابقًا، لكنه يبدو وكأنه في الرابعة عشرة من عمره. ووصلنا بالنص إلى مرحلة معينة، وثم استعنا بآنا، ووعدناها دائمًا بأننا عند نقطة معينة عندما نضبط البنية والحركة، سنجلب كاتبة أنثى، لأن مش... الحاجة اللي مش عايزينها، ودي مهمة. لا نريد فيلم حركة نستبدل فيه الشخصية الذكورية بأنثى ونمضي قدمًا. كنا عايزين الشخصية تشعر بأنها حقيقية، أنثوية، مش بدون جنس، لكنها لا يتم تصويرها بطريقة جنسية. مش حد مبيبتسمش."


إيان ماكشين قال لـVariety إن "باليرينا" مختلف تمامًا عن أفلام "John Wick". وتم إضافة ثلاث مشاهد من مسلسل "The Continental".


McShane قال: "فيلم "Ballerina" مختلف كليًا." وأضاف: "لدينا ثلاث مشاهد، وضافوا كمان شوية مشاهد في فندق كونتيننتال." بينسب استعداده لاقتراحات مع وينستون للثقة اللي حطها تشاد ستاهلسكي فيه طول السلسلة. {تشاد بيثق فيا بمعرفتي لشخصيتي، فبحاول أضيف لمسة جديدة كل مرة."|تشاد يثق في معرفتي بشخصيتي، لذلك أحاول دائمًا أن أضيف لمسة جديدة في كل مرة."


"Ballerina" مقتبس عن شخصيات من إبداع ديريك كولستاد، ومن إنتاج باسيلي إيوانيك، Erica Lee، وChad Stahelski، مع شركات إنتاج Summit Entertainment, Thunder Road Films, و87North Productions.

0 comments: